Hyvät työvälineet ovat kaiken a ja o. Kaikkein tärkein kukkien käsittelyssä on terävä veitsi. Imupintojen tekeminen hyvällä veitsellä on helppoa ja pinnasta tulee siisti. Muutaman kerran olen yrittänyt nirhata imupintaa tylsällä juuresveitsellä ja siitä viisastuneena olen hankkinut kunnon veitsen kotiinkin.

Toinen tärkeä on floristinsakset, joita myös sekatööreiksi kutsutaan. Niillä voi leikata myös rautalankaa, mikä on tärkeää.

Tässäpä minun käyttämät työvälineet.

Täällä blogissa puhutaan myös rautalangasta, joilla tarkoitan näitä vihreitä ja mustia. Vihreät ovat pinnoitettuja ja ne eivät ruostu. Morsiussidonnassa käytetään aina vihreää rautalankaa. Rautalankoja saa eri paksuisina.

Puolalankoja saa monissa väreissä ja myös eri paksuisina.

Spiraalilanka eli hilavitkutin on erittäin helppo sotkeutumaan ja näin se menee helposti käyttökelvottomaksi. Löytyy eri väreissä ja eri paksuisina. Spiraalilanka on ns. vieterilankaa.

Kukkateippejä löytyy ainakin valkoista, vihreää ja ruskeaa. Minulla käytössä pääsääntöisesti valkea ja vihreä. Säilytetään muovipussissa ja vaikka kylmiössä, jotta liimapinta toimii paremmin.

Muita tärkeitä juttuja ovat liimat. Minulla tulee käytettyä lähinnä oasiksen tuubissa olevaa kylmäliimaa, mutta kuumaliimapistoolikin löytyy.